28. srpna 2017

Back to school

Prázdniny utekly rychle jako voda a blíží se nový školní rok 2017/2018.

Pro někoho je to třeba poslední rok na základce nebo na střední, dalšího zase čeká první rok školy a jiní chodí již dlouhá léta do práce.

Ačkoli vám se do školy nechce, protože vám zbývá ještě několik let, pro ostatní to může naopak.


http://brno.idnes.cz/foto.aspx?r=brno-zpravy&foto1=AVA492ea5_profimedia_0138565144.JPG


Jen si vzpomeňte, když vám bylo 6 let a nemohli jste se dočkat až bude září. Ježíšek vám v Prosinci přinesl príma aktovku a školní vybavení. A navíc jste věděli, že s vámi do stejné třídy budou chodit nejlepší kamarádi ze školky.

Ale věřte i tomu, že se některé děti ani do první třídy ZŠ netěší. Může to být tím, že jejich starší sourozenci do školy již roky chodí a říkají před mladším sourozencem, že se tam netěší.

Ale zamyslete se trochu přeci nad tím, co byste celé dny jen dělali, kdybyste nechodili do školy?

S nástupem dítěte do školy začíná pro rodiče jeden velký kolotoč, který se zdá nekonečný. V září musí zařídit všechny kroužky, družinu a více se věnovat dítěti. Učí ho být pracovitý, pozorný, hodný.

Všichni přece víme, že i těch devět let rychle uteče. Jedním zádrhelným bodem na ZŠ může být třeba přechod na 2. stupeň. Změna třídy, protože někdo odejde na gympl, jiný z vesnice přijde. Změna učitelů a plno úkolů a náročných testů. Ale přeci 9. ročníku se to nevyrovná. Nejen, že si vybíráte novou školu, ale hlavně se musíte více učit, abyste měli lepší známky a dostali se tam, kam chcete. Někdo se dokonce musí připravovat na talentové zkoušky.

Tady máte několik odkazů na stránky pro školáky a studenty: Atlas školství, Info absolvent, Na co se hodíte

Pokud nejdete na učiliště, ještě vás čekají zkoušky písemné. Těch se ale vůbec nebojte. Já jsem je také psala a byly úplně v pohodě. Každý se někam dostane. Písemné testy z jiných let

Potom po přijímačkách zbytek školního roku rychle uteče a na většině škol se koná slavnostní vyřazení.

Většina dětí, tedy vlastně již budoucích studentů, se do 1. ročníku SŠ velmi těší. Najdou se samozřejmě i výjimky, které řeknou, že to bude ještě horší než na zakládce. Já jsem se tedy těšila a rozhodně jsem zklamaná nebyla.

Našla jsem si tam plno opravdových kamarádek. S učiteli jsem si sedla a problémy žádné nebyly.

Nyní samozřejmě, protože jdu do 3. ročníku, se mi tam také nechce. Ale vím, že musím. Za rok to bude ještě horší. Čeká mě totiž maturita.

Věřím, že jste si prázdniny a dovolené pořádně užili. A teď?

Chtělo by to změnu, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mnohokrát za jakýkoli komentář.